כיצד ניתן למתג עסק באמצעות חוש הריח?
תוכן עניינים
כמו מפיצי ריח לבתים, גם מפיצי ריח לעסקים יוצרים אווירה. מלבד התפקיד החשוב שלהם בנטרול ריחות רעים והפצה של ריחות נעימים, הם משפיעים באופן מהותי על התחושות של הלקוחות הנכנסים לעסק.
אבל מה זה מיתוג ואיך בכלל מיתוג קשור לחוש הריח? המשיכו לקרוא.
מניעים לפעולה בעזרת ריח מתאים
פתרונות בישום, המוכרים גם בתור מפיצי ריח, משמשים את האנושות מזה אלפי שנים:
כדי לעורר חשק, כדי ליצור אווירה נעימה וגם כדי לתת תחושת ניקיון.
יחד עם זאת, המדע המודרני מגלה לנו כי ריחות משפיעים הרבה מעבר למה שאנשים ידעו כל השנים:
ריחות מעוררים זכרונות ותחושות. ריח נעים יכול ליצור אמון, לעורר מוטיבציה לשופינג, או לניקיון ואפילו לעורר רעב ורצון לאוכל.
הדוגמה הכי פשוטה ומיידית שאפשר לחשוב עליה היא הריח העז המתפשט בכל הרחוב, כאשר עובדי מאפיה מדליקים את התנורים ומתחילים לאפות לחמים. מהר מאוד מתחיל להשתרך תור ארוך של אנשים, שמגיעים בעקבות הריח, רוצים לקנות לחם חם וטרי.
מיתוג עסקי באמצעות ריח – כך עושים את זה
אז מאפיות אולי ממתגות את עצמן על ידי ריחות של מאפים טריים – לחם שנאפה בתנור, מאפים מתוקים ושלל מעוררי תיאבון אחרים.
כשאתם מריחים את הריחות האלה, אתם יודעים שמדובר במאפיה ולא בשום עסק אחר. נכון?
זהו מיתוג בסיסי בעזרת ריח ביטבו – אתם מריחים ריח ספציפי, או רואים צבע ספציפים ומייד יודעים שהוא שייך למותג עסקי מסוים.
אבל לא רק מאפיות ורשתות מזון יכולות לייצר ריחות בתור חלק מתהליך מיתוג.
אתם יכולים לזהות את הריח האופייני לחנויות תמרוקים, למספרות ובתי מרקחת, אבל יש גם חנויות בגדים, חנויות כלבו ואפילו אולמות תצוגה של רכבי יוקרה, שעושים שימוש בריחות ספציפיים, אלה מתקשרים ישירות למותג שלהם.
זוהי שפה מוכרת עבור לקוחות המותג ולכן הם מזהים את הריח ומקשרים אותו מיידית למותג המוכר והאהוב שלהם.
כך תבחרו את הריח המתאים למותג שלכם
בחירת ריח למיתוג העסק צריכה להיות מושכלת ובנויה על כמה שיקולים:
- אילו תחושות אתם רוצים להעביר ללקוח, אשר יתקשרו אצלו בתודעה עם העסק שלכם?
- איזה סוג של אווירה אתם רוצים ליצור בעסק?
- איזה סוג של מוטיבציה אתם רוצים ליצור אצל לקוחות שנכנסים לעסק?
- איזה סוג של ייחודיות יש לעסק שלכם?
בשורה התחתונה – שאלות אלה ועוד כמה שאלות אחרות, יכולות לעזור לכם לבחור את הריח המושלם למיתוג העסק שלכם, אבל לא כל אחד באמת מסוגל לענות על השאלות האלה בצורה שתעזור לו לבחור את הריח המתאים לעסק וכאן נכנסים לתמונה המומחים להתאמה של מפיצי ריח.
תוכלו לבחור מפיץ ריח חשמלי, או ידני, אוטומטי, או רגיל. המטרה היא לבחור את הריח הנכון.
זה שיצור תחושות חיוביות אצל הלקוחות שלכם עם כניסתם לבית העסק, שיעורר בהם מוטיבציה לקנות אצלכם, יעזור לכם להדגיש את ייחודיות העסק וליצור אווירה מתאימה.
התקשרו עכשיו להתאמה אישית של הריח לעסק שלכם והזמנת מפיץ ריח מתאים!