שיווק באמצעות ריח – מה זה ואיך עושים את זה?

תוכן עניינים

כאשר מטיילים בקניון מסחרי גדול, בית מלון, אולם תצוגה של מכוניות יוקרה, או רהיטים ואפילו נמל תעופה, חשים היטב בריח השורר במקומות אלה – נעים, מעורר תחושה של ניקיון, מעורר חשק להשאיר ואף לחזור לשם במהירות, כי פשוט היה נעים לכם שם – גם אם אתם לא יודעים למה בדיוק.
כך למשל מפיץ ריח בבית מלון או בכל עסק יגרום לכם לחזור אליו במהרה.
איך זה קורה ואיך זה קשור לשיווק? המשיכו לקרוא…

להגדיל מכירות בעזרת ריח מתאים

גם מהצד השני של המטבע אתם מכירים היטב את התחושה – ריח לא נעים גורם לכם להזדרז לעזוב את המקום, להתרחק בשאט נפש ולחפש מקום אחר שיכול לספק לכם את השירות המבוקש, אבל בלי הריח הדוחה שמתלווה לכל העניין.

ריח הוא אחד הגורמים החשובים בתהליכי מסחר, עד כמה שזה עשויה להישמע לכם מוזר, אבל זו בדיוק גם הסיבה שכל כך הרבה משווקים עושים בו שימוש, כדי להגדיל מכירות.

חלקם משתמשים במכשירים אוטומטיים, כמו מפיץ ריח חשמלי, המשמש כיום אחד האמצעים הבולטים לצורך פתרונות בישום. בין היתר אפשר למצוא מפיצי ריח לעסקים, כמו גם מפיצי ריח אחרים מסוגים שונים, אשר תפקידם להשפיע לטובה על האווירה ועל התחושות של האנשים הנמצאים במקום.

עשרות חברות מתמחות במיתוג באמצעות ריח ומה אתכם?

השפעת הריח על המוח האנושי, על התחושות, על התפיסה ואף על המעשים, היא ידועה ומוכרת. אנשי השיווק החרוצים בעולם לא שוקטים על השמרים ומזה שנים, כבר קיימות חברות שתפקידן להתאים את הריח למותג, כדי לעזור לעסקים להגדיל מכירות, להרחיב את ההשפעה החיובית שלהם על אנשים ואת המשיכה של אנשים אליהם והכל כדי להפעיל השפעה ריחנית וחכמה על לקוחות פוטנציאלים.

כך אפשר לראות בתי עסק רבים מספור בעולם, רשתות שיווק ענקיות ורשתות מסחריות שבעליהן הפכו מזמן למיליארדרים, משתמשות בריחות שונים כדי למשוך לקוחות לחנות, לבית המלון, אולם התצוגה, המסעדה ואפילו סופרמרקט – בתנאי שהריח יגרום ללקוחות להשאיר עוד קצת, לקנות עוד קצת, לחזור וגם להמליץ לחברים.

איך להשתמש בריח כדי למשוך לקוחות

אבל לא רק כאשר הלקוחות כבר נכנסים לעסק שלכם, הריח הופך להיות חלק מהמשחק.
ארגונים רבים כר מצאו דרכים מקוריות להשתמש בחוש הריח שלכם כדי לעלות לתודעה שלכם, לגרום לכם להכיר את העסק ולגרות את הרצון שלכם להיכנס לבצע רכישה.

זו יכולה להיות חברה שמייצרת עוגיות ותולה ברחבי העיר שלטי חוצות מדיפים ריח של עוגיות שוקולד וזה יכול להיות אפילו תוסף דלק, אשר הכפיל ושילש את המכירות שלו, לאחר שמשווקים פרסמו כי הוסיפו לו ריחות נעימים של דובדבן, ענבים ותות.

לסיכום – הלקוחות לא ממש חייבים אפילו להריח את המוצר שלכם לפני שהם קונים.
לפעמים מספיק שהם יודעים שיש למוצר שלכם ריח טוב, כדי לקנות אותו, פשוט כי זה ריח אטרקטיבי, כי הרעיון הוא ייחודי, כי הם יודעים שריח נעים יכול לשפר להם את איכות החיים.

רוצים לגייס את חוש הריח של הלקוחות שלכם לטובתכם? התקשרו עוד היום להתאמה של הריח המושלם לעסק שלכם!

מפיצי ריח חשמליים

השאירו פרטים ויועץ הריחות שלנו יחזור אליכם
רוצים ייעוץ והכוונה באתר? אתם מוזמנים לחייג אלינו: 04-8385572